Tante H

Tante H

søndag den 12. januar 2014

3 ting på en søndag



Jeg rydder op og smider ud. 
Inspireret af Anne herfra www.hverkenfuglellerfisk.dk
I et af hendes indlæg skriver hun om at smide en ting ud hver dag i hele 2014. Jeg kom ikke lige med fra starten så jeg snuppede et par poser idag. Et par kalendere 5 og 6 år gamle.....gamle ridsede cd´er og div. gamle dvd´er fra ugeblade som aldrig vil blive set.


Jeg forbereder mig også på projekt skrivning i næste uge på skolen. 
Det er det afsluttende projekt i samfundsfag der skal skrives. Jeg ved ikke endnu om jeg skal op i samfundsfag. Der trækkes enten dansk eller samfundsfag. 
Jeg hader faktisk eksamen, vil heller vurderes løbende gennem hele uddannelsen men sådan er det altså ikke og så må tingene skrives og forberedes. Jeg skriver sammen med to andre og vi er godt igang....tror jeg...


Der skal jo også være tid til lidt hækling eller strik. Lige nu er jeg igang med en karklud i Havblik fra Tante Grøn. Ganske enkelt mønster:
1 pind : 1 ret, 1 vrang
2. pind : ret
og sådan fortsættes til den ønskede størrelse eller 
til der ikke er mere garn :)
Den grå halsklud som jeg har gang i må vente lidt. Min hæklenål er blevet væk....sidst set i min bil i fredags hvor jeg brugte ventetiden på at hækle. Da yngste sønnen steg ombord smed jeg garn og nål i posen og om på bagsædet og siden er den ikke set. Underligt ikk, jeg mener jeg kører i en Hyundai Getz ikke verdens største bil, så den skulle jo være til at finde .

6 kommentarer:

  1. Den er sikkert gledet ned mellem forsædet og gearstangen.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg synes jeg har kikket og mærket efter overalt. Tror jeg køber en ny, så dukker den sikkert op :)

      Slet
  2. Hold da op du er effektiv (ikke at jeg nogen sinde har tvivlet på det ;) .... ) Her skal der ses film som forberedelse til vores projekt - vi lægger hårdt ud i morgen tidlig her hos mig - så må vi se hvor let det glider. Og så skal jeg ha fundet hæklenål og garn frem. Skal se om jeg kan få lært det der fantastiske mønster du mestrer ..... gider du være min guide ?? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tro effektiviteten er et nødvendigt onde for at skubbe den samfundsfags opgave lidt i baggrunden.. vi mødes med hæklenålen i næste uge :)

      Slet
  3. Her er der også sat projekt større oprydning på programmet. Det gælder også det der gemmes på pc´en. Det tager en masse tid at komme igennem det hele både her og der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det tager tid men så skønt når det er overstået ikk...

      Slet