Tante H

Tante H

onsdag den 17. juni 2015

Jeg er ude i noget grums.....


Jeg har jo strikket karklude i nogen tid men det går bare ikke så stærkt, jeg må erkende jeg er bedre med en hæklenål. Takket være Lise fra halager.blogspot.dk er jeg nu igang med at hækle karklude og det går meget bedre. 
Den her hækles i et mønster der hedder Grums.


Grums hækles sådan her:

ex antal lige masker slåes op

1 rk: 1 stgm i 2 lm fra nålen, 1 fm i næste maske, 1 stgm i masken efter . Dette gentages hele vejen hen. Vend med 1 lm som jo er første m på næste række

2. rk Nu hækles modsat altså fm over stgm og stgm over fm. Der vendes altid med en lm som jo er første maske på næste række :)

Disse to rækker gentages til karkluden har den ønskede størrelse.
Luk af.

Jeg har valgt at hækle i garn fra Hjerte, Blend/Tendens
Det er 50% bomuld og 50% acryl. 
Jeg synes det er mere behageligt at hækle med end ren bomuld og så findes det bare i så mange flotte farver.
 Sidst men ikke mindst er det knap så dyrt som min absolutte yndlingsgarn nemlig Pima bomulden og det er ikke uvæsentligt når man er på dagpenge....


www.hjertegarn.com


















4 kommentarer:

  1. Rigtigt soede, det maa afproeves.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det mønster er rigtig fint og der skal helt sikkert laves nogle stykker

      Slet
  2. Hej :)
    Lige et spørgsmål, når man har hæklet den første række med luftmasker, et lige antal, laver man så også en at vende på?

    SvarSlet
  3. Ja jeg vender med en luftmaske ��

    SvarSlet