Tante H

Tante H

torsdag den 2. oktober 2014

Jeg havde sådan glædet mig............


I min by, Nykøbing F er der åbnet et Kaffehus. Jeg har gået og glædet mig over det længe, synes der manglede et sådan. Der er flere cafeer i byen men de serverer alle en chai rørt af det samme pulver som jeg har her hjemme og så føler jeg mig lidt dum at betale 35 kr for en kop som jeg kan få noget billigere hjemme.


Kaffehuset Møn har til huse i nogle rigtig hyggelige lokaler, lidt mørkt men meget hyggeligt.  Der mange slags te på menu kortet men ingen chai blanding. Jeg spurgte og jo de havde deres egen blanding som mindede om chai om jeg ville prøve....jo tak hun nævnte jo alle de rigtige krydderier....


Det var datteren der gav og hun spenderede også en rabarber kage på sin mor, og det var så desværre også det bedste ved det besøg. Min te kom, jeg smagte, brændte gjorde den ikke og nedenunder det halve glas skum var godt nok en te men den mindede ærlig talt ikke meget om den chai blanding jeg kender. Snakken gik og jeg spiste op og drak ud, så siger min datter "ad jeg kan altså ikke få det ned........" Hun havde bestilt varm chokolade med flødeskum. Måske deres varmemaskine var gået i stykker den dag. Hendes mælk var ikke varm nok til rigtig at opløse chokoladen som sad på pinden, så hun sad med en grumset masse i en fin kop. 
På vejen ud spurgte den søde pige bag disken om min chai var god, nej den var jeg ikke så begejstret for svarede jeg. Hvorfor vi ikke gjorde opmærksom på den manglende varme ja det ved jeg ikke.

Næste cafe besøg i byen bliver nok ikke her ....

2 kommentarer:

  1. saa aergeligt naar du nu havde glaedet dig.

    SvarSlet
  2. Øv da vi havde heller ikke en bravur oplevelse da vi var der oppe men vi betalte da en halv bondegård
    Skal vi snart mødes
    Har du fuldtidsjob pt

    SvarSlet