Tante H

Tante H

lørdag den 1. februar 2014

idag får vi kat...........

Idag får vi kat.....det har vi sådan set haft de sidste par år. Asta og Berta kom til os for snart 2 år siden. De var indekatte de første par måneder men så flyttede de ellers ud i stalden. Siden i sommers har vi godt bemærket at Asta nok mente at hun bestemte her. Kunne hun se sit snit til det jagtede hun Berta . Jeg er ikke det store katte menneske så jeg bekymrede mig faktisk ikke om det, tænkte det finder de nok ud af. Det gjorde de så også, Berta flyttede. Hun valgte vores nabo, her på landet er det nærmeste hus knap 1 km herfra, altså en nabo :) Problemet er bare at de er ikke interesseret i Berta. Vi prøvede at flytte Berta op til sønnen og kæresten et par km herfra, første gang Berta blev lukket ud slog hun sin gps til og i løbet af meget kort tid var hun tilbage hos vores nabo. Så var der kun en ting at gøre, aflivning bum basta slut. Sådan havde Tante H sagt for år tilbage men alderen må have gjort hende svag....
Nu går turen til nærmeste by, der skal indkøbes kattebakke, den mest lukkede af slagsen og katte grus, det mest duftende af slagsen og så bliver Berta inde kat her på halskovgården......


Inde store katte tilbehør handle dag hægles der lidt. Jeg hygger mig med de firkanter og nyder de mange farver.


Sådan ser vejen ud som vi skal ud og køre på. Det sner ganske lidt men heldigvis stormer det ikke mere og måske er det stilheden der har givet en hel nats søvn uden opvågninger hver time.

6 kommentarer:

  1. Som kattemenneske er jeg glad for din beslutning :-) Held og lykke med det. Det skal nok gå.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja indtil videre går det godt nok, selvom de 4 hunde i køkkenet absolut ikke er vild med synet af hende

      Slet
  2. Og saa faar hun det helt sikkert bedre end Asta ude i stalden, saerligt nu med all den sne.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja selvom der er masser af halm på loftet i stalden vil jeg nu også foretrække sofaen ;)

      Slet
  3. Hvor var det dejlig læsning :D . Godt at dit "hårde" hjerte lige rendte omkring hjørner med dig. Hun er simpelthen for bedårende til at ende sit liv i kattehimmelen. Du er min helt i dag Hanne ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja ja Merete så længe hun rammer kattebakken....;)

      Slet